Retur & Reklamation
Returer
Retur av oskadade produkter skall ske inom 10 dagar från erhållen leverans. Produkten skall vara oskadad och i obruten originalförpackning. Frakt betalas av köparen. Kontakta kundservice@kontorsmax.se för information om hantering.
Ej uthämtat paket
Om du inte hämtar ut ditt paket hos utlämningsstället/ombudet, går det i retur till oss. Detsamma gäller om du har angivit fel adress eller fel mobilnummer.
I de fall du inte hämtar ut ditt paket tar vi ut en avgift på 149 kr. Avgiften avser frakt och omkostnader. Avgiften dras från din återbetalning via Svea. Skulle din beställning vara lägre än 149 kr sker ingen återbetalning alls.
Reklamationer
Synlig transportskada eller paket som saknas måste anmälas direkt till chauffören vid mottagandet. Om skadan ej är synlig på ytterförpackning, skall skadan anmälas till oss på mail kundservice@kontorsmax.se senast 5 dagar efter mottagen leverans. Efter denna tid utgår ingen ersättning.
Ångerrätt privatpersoner
Du har som privatperson rätt till att ångra köpet inom 14 dagar enligt ”Lagen om distansavtal SFS 2005:59”. Kontakta vår kundtjänst på kundservice@kontorsmax.se för hjälp. Du svarar själv för returfrakten. Returnerad produkt skall vara oskadad och i obruten förpackning.
- Ange ditt ordernummer
- Ange retur/reklamationsorsak
- Bifoga bild av varan
Alla ärenden hanteras av vår returavdelning och kan ta upp till en vecka att behandla innan vi återkommer till dig. Datumet från din anmälan gäller. Returer och reklamationer prioriteras löpande.